WORKS

○作品について

私はガラスと土を調合した独自の素材で、熱を経て生み出される表現と造形を追求しています。

鉱物の生成や地殻の変動など、自然界の物質の長い時をかけた変化や変容に対する感動や畏怖の念から発想を得ており、

土を合わせることにより、その特性や経てきた時間を物理的にもガラスに取り入れています。

窯での焼成では、温度の変化に伴う素材の動きの中から一瞬を見極めて冷却し、その躍動感をかたちに留めています。

それにより、熱と重力によって糸を引くような動きやひび割れなど素材そのものが生み出す表情を意図したかたちの中に共存させることができています。

素材の偶然性を活かし、対話しながら作品を作り上げていくことにより、素材の潜在的な魅力を引き出したものが得られると考えています。


○Statement

I use the unusual technique of mixed-firing glass and clay in pursuit of expression and forms that emerge through heat.

My inspiration stems from the cycle that is life, and the passing of time that brings change to all things.

In my act of creation, I intentionally devolve a portion to the power of nature and material. This unlocks the potential of my material, and helps them transcend imagination.

Perhaps this is analogous to traditional Japanese ceramics. The Japanese concept of wabi-sabi, or the beauty within cracks, imperfection and the austere is expressed, and with the marriage between ceramic aesthetics and glass techniques, I create forms of expression that cannot be expressed by glass or ceramic alone.


This technique is an interpretation of kiln working, combined with ceramic techniques. By blending glass and ceramic, I give birth to glass with ceramic textures.

I place this unique material into a mold to create a solid form. Then, I remove the mold and fire it in a kiln.

With heat and gravity, works begin to crack open, revealing depths of expression much like ceramics.

While observing the kiln, in an instant, I stop the firing and begin cooling, trying to stop in time its movement.